هیچ کس به صورت اتفاقی به موفقیت دست نمی یابد . افراد موفق تنها از رختخواب خودشان بیدار نمی شوند و هر چیزی را که در قفسه وجود دارند برداشته و صبحانه ای را آماده کرده و سپس به سمت محل کارشان بروند تا هر چه که پیش می آید برای شان خوش آید . آن ها برای هر روزشان برنامه ریزی دارند و هر روز آن را اجرا می کنند و خودشان را برای آن روز آماده می کنند .

روانشناسان اعتقاد دارند که صبح ها عزم راسخ به بالاترین حد خودش می رسد . از طرفی صبح ها هورمون پاسخگوی بیداری کورتیزول موج بلند و سریعی از هورمون ها را به مدت 20-30 دقیقه بعد از این که از خواب بیدار می شویم به کل بدن مان ارسال می کند و انرژی مورد نیاز برای پاسخگویی به نیاز های اولیه و ضروری بدن را به او می دهد در این جا بحث برسر قضیه های علمی نمی باشد .

همه ی ما به خوبی می دانیم که برای این که در کارهای روزانه مان به موفقیت دست یابیم باید پر انرژی باشیم . در صورتی که صبح ها کسل هستید و بد نیست که به این دوره بحرانی تان بهبودی ببخشید در این مطلب با 12 راهکار کارگشا که مدیران مشهور دنیا از آن ها پیروی می کنند آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید و مطلب زیر را بخوانید .

  • به کلاس های یوگا بروید و مدیتیشن کنید .

افراد موفق هر روز صبح مدیتیشن می کنند . شما می توانید این کار را با انجام تمرینات یوگا و یا گوش دادن به موسیقی های ثبتی انجام دهید . این کار باعث می گردد که ذهن تان پاک گردد و قدرت تمرکزتان افزایش یابد .

  • کارهای تان را اولویت بندی کنید و ابتدا اولویت ها را انجام دهید .

افراد موفق هر روز صبح قبل از این که کاری را انجام دهند یادداشت های خودشان را مرور می کنند در آن جا مأموریت های خودشان را که مربوط به شغل و زندگی شان است را نوشته اند و آن ها را با صدای بلند مرور می کنند آن ها هر روز به پیشامدهای زندگی شان به پیشرفت های شان و چیزهایی که دارند فکر می کنند و خدا را بابت این دارایی های شان شکر می گویند . سپس به دو الی سه موضوع مهمی که باید در آن روز انجام دهند نگاهی می اندازند .

  • هدف دارند .

آن ها برای هر هفته خود هدف دارند .

  • زیردوش برای خودشان برنامه ریزی می کنند .

آن ها به سختی تلاش می کنند تا خودشان را برای آن چه که در روز برنامه ریزی کرده اند برسانند .

  • ذهن شان را به کار می اندازند .

اولین کاری که افراد موفق صبح ها انجام می دهند این است که یک نوشیدنی گیاهی که وقت زیادی هم از آن ها نمی گیرد را درست می کنند و می نوشند آن ها می خواهند که با یک ذهن باز و خلاق کارهای شان را انجام دهند آن ها می خواهند که با انگیزه کار کنند . اگر این کارها را انجام دهید قطعا به چیزی که می خواهید خواهید رسید .

  • برای خودتان یک فنجان قهوه ی عالی درست کنید .

اگر صبح تان را با خوردن یک فنجان قهوه عالی شروع کنید بسیار عالی خواهد شد .

  • وقتی را برای سپاس گذاری بگذارید .

شکر گذاری باعث ایجاد انرژی مثبت ذهنی می گردد . آن چه که مهم است بازنگری افکار و مرتب سازی آن ها به ترتیب اولویت و اهمیت شان در زندگی می باشد .

  • در کارهای تان ثابت قدم باشید .

این سه کار را هر روز صبح انجام دهید نرمش ، مدیتیشن و نوشیدنی سبز . این ها باعث بازسازی بدن و ذهن می شوند و سوخت لازم برای به اجرا درآوردن استعدادها را فراهم می سازند .

  • دست آوردهای آینده را مجسم کنید .

هر روز چشم های تان را به مدت 10 دقیقه ببندید و اهداف تان را در ذهن تان تصویرسازی کنید . به حدی حقیقی تجسم کنید که اکنون به آن هدف تان دست یافته اید و این تصور نیست . دراین حالت هیچ گونه ترسی ندارید .

  • صبحانه تان را به صورت کامل بخورید .

سعی کنید که صبحانه تان را به صورت کامل میل کنید . این وعده از مهم ترین وعده های غذایی تان می باشد .

  • قبل از خواب موبایل تان را خاموش کنید .

اگر هر شب قبل از خواب میل تان را چک می کنید این کار را کنار بگذارید تا بتوانید در طول روز به موضوعات مهم همان روز فکر کنید نه به موضوع ایمیل های تان .

  • ذهن تان را پاک سازی کنید تا بتوانید برای آن روزتان آماده شوید .

با ذهن باز می توانید از پس چالش های آن روزتان بربیایید . صبح ها با انجام ورزش ، خوردن صبحانه ای سبک می توانید کارهای تان را روی غلتک بیندازید . گوش دادن به یک موسیقی جاز هم می تواند توانایی شما را برای رویارویی با مسائل روزتان بیشتر کند .

سعی کنید که عادات خودتان را بر پایه های سالم قرار دهید . امتحان کنید . یکی از موارد بالا را انتخاب کرده و به مدت یک هفته آن را امتحان کنید و تأثیرات مثبت آن را برای خودتان یادداشت کنید . در صورتی که نتیجه ای نگرفتید می توانید راه های دیگر را امتحان کنید .

منبع